mandag 9. november 2009

Skoleslutt og flaggermusbæsj.

Nå er det midtpånatta og jeg er våken.
Sjokk.
Idag var siste dag på skolen, noe som både er trist og deilig.
Jeg kommer til å savne de store mac maskinene, røykeplassen, menneskene og fagene.
I går natt, rundt 03.30 ble jeg og Jasper endelig ferdig med å redigere dokumentaren, og idag hadde vi screening i faget. Det var mye forskjellige dokumentarer, vår var nok den minst seriøse, men også den mest underholdende. Vil jeg tørre å si.
Har lært så sykt mye dette semesteret, ubeskrivelig. Og jeg kommer tilbake med 2 musikkvideoer, en såpeserie, og en dokumentarfilm til portofolien min, noe som er ganske bra må jeg si. Dessuten føler jeg at jeg har 10 tonn mer utbytte av fagene her enn jeg har hatt hjemme.


En ting er sikkert, livet i Brisbane er aldri kjedlig:
Igår kveld, rundt 23.50, tok jeg og Jasper nemlig oss en velfortjent pause for å gå å kjøpe nattmat.
Sultne og trøtte gikk vi tilbake til skolen, med hver sin pakke med mikrolasagne, vi gledet oss til å varme opp.
Plutselig, ut av det blå (for oss, jeg tror dette var nøye planlagt) fløy det en flaggermus ut av busken vedsiden av veien der vi gikk. Ikke nok med at den skremte livet av oss, presterte den nemlig også å drite på oss.
Jepp, brun..rennende..flaggermusbæsj. Fantastisk.
Heldighvis hadde Jasper vært å trent tidligere på dagen, og hadde med ekstra tskjorte, hånkle og ansiktsrens, så det hjalp litt på. Utenom på matlysten.
Sikkerhetsvakta på skolen mente det betyr lykke å bli bæsjet på av en flaggermus.. jeg er sterkt tvilsom til den teorien...


Onsdag drar vi til Byron igjen noen dager. Surfing, sol og alkohol<3

 

5 kommentarer:

  1. Åh!
    Helt glemt av å svare på mailen din og tida har gått så jævlig fort.
    Siste dagen på skolen så tidlig? Kor lenge skal du vær der før du drar hjem/jordan?

    SvarSlett
  2. lykke til på tannlegen, leste på faebook! Tror nokk det kommer til å skje noe bra for deg fremover ja :)

    SvarSlett
  3. hei tinan, haha no kan e mobbe d for att du har fått flaggermus bæsj, hevn etter alle åra med mobbing om måsebæsjen!!
    lika bloggen din<3 husk å skrive om imorra når du skall på vannpark? :D klem vessla

    SvarSlett
  4. i dont understand norwegian, but I dont want u to leave aussieland <3

    i really dont understand the bar under!!!

    SvarSlett
  5. Hihi, flaggermusbæsj! Ej so trudde at absolutt alle flaggermusene i heile Australia budde i Cairns.. :P

    SvarSlett