mandag 12. oktober 2009

Brissy

Etter to og en halv måned her begynner hverdagen å gli inn: bussen til skolen, lærerne, forelesningene, kjentfolk på skoleplassen, maten i skolekafeen, bussen hjem, middag med romkameratene, latter foran tven.
Huset begynner å føle som et hjem, romkameratene mine som en familie, og nye bekjente som venner.

Økonomien begynner å bli ett problem, samtidig som pengene går.

Fortsatt er dette en stor by, hver helg er nye fester, nye mennesker, nye klubber og nye erfaringer.
Jeg smiler når jeg ser palmen utenfor huset mitt, når jeg står på en takterasse og ser skyskraperne rundt meg, når jeg går ut på verandaen om morningen og ser sola skinne, og når jeg sitter på toget på vei til lange strender, helg og bølger.

 

Selv om det er litt under to måneder igjen, tenker jeg stadig:


Jeg vil ikke dra herfra.

2 kommentarer: