fredag 4. september 2009

På tide å blogge.. igjen.

Først og fremst vil jeg si at jeg elsker denne byen.
Menneskene, klimaet, arkitekturen, utelivet, skolen, huset, romkameratene mine, strendene, maten, butikkene, veiene, bussene, syklene, osv. 
utgjør denne byen til en nydelig plass. 
Nå har jeg vært her ca 6 uker, og det har godt sinnsykt fort. Samtidig føler jeg at jeg har opplevd mye på denne tiden, og her er en kort oppdatering:
- Flyttet inn i huset med Jasper, Rainer og Kim.
- Fått rettningsansen min tilbake igjen, påenmåte.
- Vi har leid bil og dratt på weekendtur til Byron Bay (Paradis for surfere og oss andre)
- Tatt ett 3 timers surfekurs (jeg STO! Med litt hjelp i fra instruktøren:P)
- Blitt kjent med mange nye folk, tilogmed noen australske.
- Kommet inn i uke 6 allerede på skolen (av 14).

 
Familien min her;P


Ellers er jeg ganske blakk, og har sagt i 2 uker nå at jeg må finne meg en jobb. 
I am gonna do it all tomorrow.
Littomskolen
Skolen her er på et helt annet nivå enn hjemme. De har bedre utstyr, og lærerne er veldig profesjonelle. Jeg tar fagene Video documentary production, Editing og Mulitcam.
 I documentary, som kanskje er selvsagt, skal vi lage en 10 minutter lang dokumentarfilm iløpet av semesteret. Vi har planlagt å lage en film om hostellet der vi bodde før vi flyttet inn i huset.
I editing redigerer vi med Final Cut, litt frustrerende til tider, men egentlig dritgøy.
Mulitcam lager vi produksjoner inne i tvstudioet de har på skolen. Vi deles inn i crew, hvor vi får forskjellige roller, som director, producer, floor manager osv.
 
Multicam musikkvideo produksjon

Tara og Espen lager settdesignet.
 
En av mine viktige oppgaver, lage et reinsdyr;p.
 
Det ferdige settet, under innspillingen
 
Studioet 


 
Kim som tecnical produser
 
 PS: Nå kan dere kommentere :O

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som dokk har det kjempekjekt, virkeliig! Godt å se!
    Så spennende fag du tar og:)

    De beste hilsener fra USA!

    SvarSlett
  2. Hehe takk ;D virka som dokke har d bra i USA me :D vi kommer t å ha så masse å snakke om når vi kommer hjem igjen, hehe:D

    SvarSlett