tirsdag 29. september 2009

Hippies at Burleigh Beach.

 Søndag, to daga etter bursdagsfesten (som var helt fantastisk), dro vi en gjeng til Gold Coast for å surfe. 
Jeg var fortsatt litt redusert etter fredagen men klar for en ganske impulsiv natt på stranden.
Iris, Taran og Malin hadde nemlig planlagt å overnatte der, og jeg heiv meg på en time før vi dro hjemmenfra.
Med den nye ukulelen min (fantastisk bursdagsgave), telt og teppe var jeg forberedt på en genial natt.

Når resten av gjengen dro hjem, dro vi på bottleshop og kjøpte en kasse øl. Vi tente stearinlys på stranda og blåste\spillte ivei på hvert vårt instrument i hver vår forskjellige melodi og tempo (nydelig.)

Vår kjære surfemann hadde fortallt oss at akkurat denne kvelden var det bongotrommeshow og ildshow i parken, så etter noen øl tok vi med oss tepper og satt oss blandt de innfødte og så på. Utrolig kult.

Noen øl ble til flere og vi ropte wooow til flammefolka, Iris hoppet i et brennende hoppetau og jeg og Taran danset til bongotrommene (heltil vi ble kastet ut av dansesirkelen fordi vi hadde øl i hånda).
Etter noen timer var showet over, og folk begynnte å tusle hjem. Vi hadde jo bare stranda som vår plass å dra til, så vi hentet instrumentene våres, og blåste\spilte\lagde lyd ivei. Noen gærne autralske folk slo seg ned med oss, og vi ble en liten gjeng som ble sittende å drikke å lage lyd.




Når jeg snakker om gærne folk var det blandt annet en 50 år gammel hippie, med langt hår og skateboard, en 20 år gammel kar som prøvde seg på alt og alle, og to 16 åringe jenter som hadde naughty time på stranden med hver (derav den 50 år gamle mannen).
Selv om vi trodde vi var smågale, var vi nok de mest normale den kvelden.

3 på natten kjempet vi med å sette opp teltet jeg og Taran skulle sove i, og Iris og Malin lagde seg et eget telt av tepper og steiner.
I 7 tida våknet vi av noen som gikk rundt med metalldetektor for å finne skatter ellernoe, og en traktor.
og i 10 tida klarte vi endelig å komme oss opp å leie surfebrett.
Iris ble brent/bitt av noe rart i vannet, jeg fikk tilbud om et gratis surfebrett(jeej!), Malin gikk rundt på stranda seende slik ut:


og jeg og Taran tok buss, taxi, bilen til en bussjåfør, og buss igjen for å få tak i mobilen min, uten resultat.

Det var en lang dagen derpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar